بلاگ

تاثیر انتخاب درست فرش در دکوراسیون داخلی

فرش در دکوراسیون داخلی

امروزه، برای خرید فرش های با کیفیت و با ماندگاری بالا باید هزینه ی زیادی پرداخت و همین امر باعث شده تا فرش در دکوراسیون داخلی به عنوان یک عنصر موقت تلقی نشود؛ به عبارتی دیگر چون زود به زود نمی توان فرش خانه را عوض کرد پس قبل از انتخاب آن باید نکاتی را رعایت کرد.

انتخاب یک فرش مناسب که با دکوراسیون خانه همخوانی داشته باشد، می تواند زیبایی فضا را تکمیل کند و بالعکس؛ قرارگیری یک فرش، چه باکیفیت و زیبا و چه بی کیفیت، در فضایی نامناسب می تواند اتاثیر منفی روی فضای داخلی خانه بگذارد.

برای فهمیدن نکاتی در مورد خرید فرش، مطالعه ی 5 نکته ی اساسی در انتخاب فرش را پیشنهاد می کنیم.

چه ویژگی هایی از فرش باعث زیبایی در دکوراسیون داخلی می شود؟ ‌

یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبا جلوه کردن فرش در دکوراسیون داخلی منزل، تناسب آن با کاربرد آن اتاق است؛ به عنوان مثال در اتاق خواب یا کتابخانه و سایر فضاهای کم تردد تر، فرش های ابریشم یا دستباف یا با زمینه ی سفید و روشن گزینه ی مناسبی هستند و در فضاهای پر تردد تر ، فرش های تیره با نخ های مصنوعی ماندگاری بیشتری دارند.

در هنگام انتخاب فرش، حتماً باید به عناصر دکوراسیون داخلی خانه دقت کرد؛ به عنوان مثال اگر عناصر دکوراسیون خانه ی شما از جمله آباژور، مبل ها، پرده و … با هم هماهنگی دارند انتخاب یک فرش نامناسب در این فضا بدترین اثر را خواهد داشت. در حالی که یک فرش هماهنگ با این فضا و دکوراسیون بر زیبایی محیط می افزاید.

سبک دکوراسیون نیز در این انتخاب بسیار حائز اهمیت است؛ به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون خانه ی شما، سبک مدرن است فرش های طرح مدرن یا شنل بلژیکی گزینه ی مناسبی است و اگر سبک دکوراسیون خانه‌تان سبک قدیمی و سنتی است می توانید از فرش های دستباف‌گونه، دستباف، گلیم و جاجیم استفاده کنید. سبک دکوراسیون کلاسیک نیز که در این بین متداول تر است، با فرش های ایرانی طرح کلاسیک (طرح های متداول در بازار) همخوانی خوبی خواهند داشت.

اگر قصد دارید برای اتاق خوابتان یک فرش تهیه کنید، دو گزینه پیش رو دارید؛ یکی این که یک فرش که کل فضا را بپوشاند تهیه کنید و قسمتی از فرش زیر تخت خواب قرار گیرد و دوم این که با چند تکه قالیچه (پاتختی، و چند قالیچه در جاهای مختلف اتاق) اتاق را بچینید. گزینه ی دوم سلیقه ی بیشتر را می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *