بلاگ

فرش گرد در دکوراسیون منزل چگونه استفاده می شود؟

فرش گرد در دکوراسیون منزل

همانطور که می دانید استفاده از فرش برای زیبایی خانه بسیار موثر است این موضوع باعث شد تا طراحان فرش به فکر طرح‌هایی با اشکال مختلف بیفتند تا آنجا که امروزه فرش هایی با طرح دایره ، بیضی و هشت ضلعی و… بافته می شوند. در این مقاله قصد داریم به اختصار درباره فرش گرد در دکوراسیون منزل و مزیت های آن صحبت کنیم چرا که این گونه فرش ها تاثیر بسزایی در دکوراسیون خانه دارد.

برای بافت این نوع فرش ها مانند سایر فرش ها از دار های مستطیل شکل استفاده می کنند.
امروزه با توجه به تنوع فرش های موجود در بازار می توان از فرش های مستطیل شکل برای طراحی دکوراسیون خانه استفاده کرد و تمام محیط را پوشش داد ولی استفاده از فرش های گرد باعث ایجاد تنوع در فضای خانه شما خواهد شد.
یکی از کاربرد های های فرش گرد برای جداسازی میزنهارخوری از سایر قسمت های خانه است به این صورت که می توانید این فرش ها را زیر میز نهارخوری خود پهن کرده و آن را از سایر قسمت های خانه جدا نمایید.
کاربرد دیگر این فرش در اتاق خواب است و می تواند به شما کمک کند تا باعث ایجاد تنوع در محیط اتاق خواب خود شوید و علاوه بر آن ظاهری زیبا در دکوراسیون آن ایجاد نمایید.
گاهی برای نحوه استفاده از فرش های گرد سوالاتی پرسیده می شود یکی از بهترین شیوه های استفاده از آن قرار به صورتی است که بخشی از وسایل خانه را بر روی فرش شما قرار گیرد زیرا این کار باعث ایجاد انسجام در دکوراسیون خانه شما می شود.

ایده‌هایی در مورد فرش گرد در دکوراسیون منزل

انتخاب درست فرش گرد برای خانه

به طور کلی در موارد زیر استفاده از فرش های گرد در دکوراسیون منزل توصیه می شود:

  • در خانه هایی که از معماری خاصی بهره می برند به عنوان مثال در خانه هایی که قسمتی از سقف خانه به صورت دایره ای برآمده است و بر روی آن چراغ هایی قرار دارند.
  • برای جدا سازی قسمتی از محیط خانه از سایر قسمت های آن به عنوان مثال برای جدا سازی میز نهارخوری از سایر قسمت ها
  • اگر برای تزیین خانه خود از لوستر های گرد استفاده می کنید استفاده از فرش های گرد توصیه می شود.
  • گاهی شما تمام سطح اتاق خواب خود را با موکت و یا فرش های یکنواخت پوشش می دهید که در این موارد توصیه می شود با استفاده از یک فرش گرد در ظاهر آن تنوع ایجاد کنید.
  • فرش های مستطیل شکل در سایز های استاندارد(1*1.5 و 1.5*2.25 و 6 و 12 و 9) بافته می شوند و استفاده از این فرش ها به طوری که دقیقا سطح اتاق را پوشش دهد دشوار است ولی استفاده از فرش های گرد علاوه بر بزرگ تر نشان دادن فضای اتاق باعث پوشش مناسب می شود.

فرش گرد ، مناسب کجاست و چه زمانی باید از فرش گرد استفاده کنیم؟

در واقع، فرش گرد را می توان برای انواع محیط های داخلی خانه یا حتی فضاهای داخلی محل کار هم استفاده کرد و پاسخ به این سوال باید این گونه باشد که فرش گرد در هر فضایی چگونه استفاده می شود و چه زمانی بهتر است از فرش گرد استفاده شود.

فرش گرد ؛ راه حلی برای محدودیت های معماری

فرش گرد معمولاً در جاهایی استفاده می شود که محدودیت های معماری اتاق و همچنین طراحی دکوراسیون، ما را وادار به استفاده از این دسته از فرش ها می کند. به عنوان مثال وقتی که معماری اتاقتان طوری است که منحنی های زیادی دارد یا که کاملاً مدور است، بهترین گزینه ی پیش روی شما فرش گرد است.

نقش فرش گرد در ایجاد نقطه ی کانونی

اگر در مورد دکوراسیون اطلاعاتی داشته باشید حتماً اصطلاح نقطه ی کانونی به گوشتان خورده است. نقطه کانونی در دکوراسیون به محلی گفته می شود که دکوراسیون رو به آن چیده می شود و تمرکز دیداری بیننده نیز روی آن است. شاید در اتاق هایی با دکوراسیون لوکس و یا مینیمال، نقطه ای را دیده باشیم که این ویژگی ها را داشته باشد.

همان طوری که در تصویر هم مشاهده می کنید، یک فرش گرد زیر یک مبل راحتی قرار دارد و در آن فضا به جز یک آباژور و میز، چیز دیگری قرار داده نشده است. این همان نقطه ای است که به دلیل طراحی ساده و مینیمالیستی، آرامش بخش خواهد بود و فضایی دلنشین را برای سایر بخش های خانه نیز فراهم می آورد.

خرید اینترنتی فرش گرد

برای دیدن فرش های گرد در طرح و رنگ و سایزهای مختلف، می توانید سری به قسمت فرش های گرد فروشگاه کارپتینو بزنید. البته اگر دنبال قیمت های پایین تر هستید، گبه گرد هم گزینه ی مناسبی برای شما محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *