بلاگ

در مورد فرش 1200 شانه بیشتر بدانیم

دستگاه های تولید فرش 1200 شانه موجود در صنعت فرش بافی کشورمان، ساخت کشورهای بلژیک و آلمان است. این دستگاه ها در کنار نیروی کار مجرب و ماهر باعث شده تا کشور ما به یکی از بهترین تولیدکنندگان فرش در دنیا تبدیل شود.
البته لازم است بدانیم که فرش‌های بافته شده با دستگاه‌های آلمانی از کیفیت بهتری نسبت به نمونه‌های بافته شده با دستگاه های بلژیکی برخوردار هستند.

در زمینه‌ی بافت این نوع فرش ها، کشورهای ترکیه و مصر نیز در کنار ایران فعالیت می کنند. البته هیچ صنعتی وجود ندارد که چین دستی در آن نداشته باشد. چین هم چند سالی است که به طور جدی در حال تسخیر بازار جهانی فرش است.

در کشور ترکیه تلاش‌هایی برای ساخت دستگاه بافت فرش صورت گرفت اما به نتیجه‌ی قابل قبولی منجر نشد.
امروزه فقط چند قطعه از دستگاه‌های تولید فرش در کشور خودمان ساخته می شود.
با وجود اینکه بسیاری از کشور ها به دلیل ویژگی های خاص فرش های 700شانه مثل ضخیم بودن این نوع فرش ها هنوز تمایل به خرید دستگاه های فرش 700 شانه به جای سایر دستگاه های فرش دارند ولی در ایران فرش‌های 1200 شانه ارزش بیشتری دارد و دلیل آن هم چیزی جز ظرافت بافت بالای آن نیست.

ویژگی های فرش 1200 شانه

این نوع فرش ها چند سالی است که در صنعت فرش کشور بسیار رایج شده و اکثر کارخانجات از این دستگاه ها بهره‌مند هستند. این فرش‌ها به دلیل ظرافت و لطافتی که دارند مشتریان زیادی را به خود جذب کرده اند . تراکم این فرش ها، 3600 است؛ اگر اندکی در مورد فرش بدانید قطعا متوجه خواهید شد که تراکم 3600 تراکم بسیار بالایی است و تولیدکننده ناچار به استفاده از نخ‌های ظریف و باکیفیت است که غالب این نخ‌ها، ترک هستند.

پس خیالتان از بابت کیفیت فرش‌های 1200 شانه راحت باشد؛ با تراکم 3600 هیچ نوع نخ بی کیفیتی قابل استفاده نخواهد بود.
در فروشگاه اینترنتی فرش کارپتینو می توانید تنوعی بی نظیر از فرش‌های 1200 شانه ی طرح برجسته را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *