بلاگ

راهنمای خرید فرش برای اتاق کودک ؛ بایدها و نبایدهای خرید فرش مناسب اتاق کودک

خرید فرش برای اتاق کودک

کودکان، جز حساس ترین اعضای هر خانواده ای محسوب می شوند. اتاق کودک تاثیر بسزایی در روحیه او دارد و فرش هم یکی از عناصر دکوراسیون اتاق کودک به شمار می رود. به همین دلیل است که در خرید فرش برای اتاق کودک باید نهایت دقت و حساسیت لازم را به خرج داد.

خرید فرش برای اتاق کودک چند نکته ی کلیدی دارد که در هنگام خرید باید آن ها را مد نظر قرار داد. نکاتی از قبیل جنسیت کودک، مدل فرش، جنس و رنگ بندی فرش از جمله مهم ترین موارد قابل ذکر هستند.

1 . توجه به جنسیت کودک

دختر یا پسر بودن کودک تاثیر زیادی در انتخاب رنگ و طرح مناسب دارد. طبق عرف موجود در جامعه، از همان بدو تولد رنگ های به کار رفته در لباس و وسایل دختر و پسر تفاوت دارد.

معمولاً در اتاق کودک دختر رنگ های گرمی از جمله صورتی، قرمز و نارنجی به کار می رود. رنگ های سرد هم برای اتاق کودک پسر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های فیلی، آبی، سرمه ای، زرشکی، یشمی و خاکستری نیز به طور مشترک در بین کودکان دختر و پسر قابل استفاده خواهد بود.

2 . توجه به رنگ فرش

رنگ، عامل اتصال عناصر دکوراسیون به یکدیگر است. در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به رنگ کمد دیواری ها، تخت خواب، رنگ پرده، رنگ دیوار و … دقت کرد. به این نکته توجه داشته باشید که همیشه همرنگ بودن باعث هماهنگی میان عناصر نمی شود بلکه گاهی اوقات این تضاد رنگ است که همنشینی بین عناصر را منجر می شود.

خرید فرش برای اتاق کودک با قیمت مناسب

سعی کنید که اولویت را به رنگ های تیره بدهید. رنگ های تیره فرش را تمیزتر نشان می دهد و دیرتر کثیفی را معلوم می کند. کثیف شدن فرش ها موضوع مهمی است که در اتاق کودک اهمیت آن بیشتر هم می شود.

البته به این نکته توجه کافی را داشته باشید که وقتی می گوییم رنگ های تیره را در اولویت قرار دهید، منظورمان فقط رنگ های مشکی و خاکستری و… نیست؛ به عنوان مثال تم رنگی اتاق کودک شما قرمز روشن است. هنگام خرید فرش برای این اتاق کودک، بهتر است رنگ قرمز تیره، زرشکی، قهوه ای و شکلاتی را انتخاب کنید.

3 . توجه به طرح و مدل فرش

فرش اتاق کودک باید از تراکم خوبی (حداقل 500 شانه) بهره مند باشد. هرچه تراکم فرش بیشتر باشد آلودگی و گرد و غبار دیرتر به عمق فرش نفوذ می کند. نفوذ آلودگی به عمق فرش باعث می شود که فرش با جارو کشیدن هم تمیز نشود و فرش تبدیل به منبع آلودگی و گرد و غبار در اتاق کودک شود. پس بهتر است در انتخاب فرش، حداقل تراکمی را مد نظر داشته باشید.

تقریباً اولین جایی از فرش که آلودگی را به خود جذب می کند، ریشه های آن است. پس بهتر است فرش های بدون ریشه را برای اتاق کودک خود انتخاب کنید.

خرید فرش برای اتاق کودک با قیمت مناسب

طرح های شلوغ دیرتر کثیفی را نشان می دهند و فرش اتاق کودک نیز دقیقاً باید همین کاربرد را داشته باشد.

4 . توجه ویژه به جنس فرش

به جرات می توان گفت که مهم ترین پارامتر دخیل در انتخاب و خرید فرش برای اتاق کودک همین جنس نخ فرش است. متخصصین پیشنهاد می کنند که هر 2 تا 3 ماه یک بار، فرش اتاق کودک را شستشو دهید. پس جنس فرش باید طوری باشد که بر اثر شستشوهای زیاد رنگ آن ها به مرور با هم ترکیب نشوند و از بین نروند، و همچنین نرمی و لطافت نخ های آن ها ثابت بماند.

فرش اتاق کودک باید نرم تر باشد و از آن جایی که رفت و آمد در اتاق کودک کمتر از سالن پذیرایی است، می توان بدون نگرانی از سفت شدن فرش، یک فرش نرم با ارتفاع خاب زیاد را انتخاب نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *